Si je Stojan Petrič prišel na Delo polnit žepe ?

Na začetku junija je bilo Delo d. d. prodano. Kupec Družba FMR je ob nakupu celotne vrednosti (100 % delnic) dala posebno izjavo:

Družba FMR bo nastopala kot dolgoročni lastnik Dela in podpirala razvoj časopisne hiše Delo na strateškem, tehnološkem in kadrovskem področju. V družbi FMR se zavedamo, da ima Delo posebno vlogo v slovenskem medijskem prostoru, ki ga kreira z vsebinami v svojih edicijah, in je na tem področju predvsem odgovorno svojim bralcem.

Kot lastniki si bomo prizadevali, da bomo z dobrim korporativnim upravljanjem prispevali k temu, da bo Delo uspešno poslovalo in na ta način ustvarjalo dobre temelje za ohranitev in razvoj neodvisnega in raziskovalnega novinarstva v skladu s novinarskim kodeksom in etiko. Sočasno, kot lastniki družbe, pričakujemo od uprave Dela dobičkonosno poslovanje, kar je tudi eden izmed pomembnejših razlogov za nakup.”

Izjava izvršnega odbora Aktiva novinarjev Dela

“Ob današnji prodaji Dela (3. junija 2015) sporočamo, da IO Aktiva ni bil vključen v proces prodaje časopisne družbe Delo, zato ne pozna pogojev, pod katerimi se je izvršila.

Od novega lastnika pričakujemo, da se bo vedel kot odgovoren lastnik, da bo vlagal v razvoj novih produktov, ter da bo zmogel in gradil na temeljih, ki jih je skozi več kot 55-letno zgodovino postavilo Delo.

Ko bodo formalni postopki prodaje zaključeni, od novega lastnika tudi pričakujemo, da uredništvu predstavi svoje načrte z družbo.”

V imenu FMR je nastopal njegov nadzornik, petinšestdesetletni Stojan Petrič, direktor Kolektorja iz Idrije, upokojeni podjetnik, ki se nikoli ni ukvarjal z novinarstvom ali vodenjem kakega medija.

F80DO_petric_stojan3_be.1221677354

Stojan Petrič, Foto: Aleš Beno;

V  Delu (Portret tedna:Stojan Petrič, Ozadja, 3. 10. 2014) ga je kolegica Suzana Kos opisala med drugim tudi takole:”Tisti, ki so se srečevali z njim pri poslu, poudarjajo, da je »zagaman Idrijec«. Da je z njim razmeroma težko delati, ker je trmast in nepopustljiv, ker ni naklonjen sklepanju kompromisov, in si težko pusti kaj dopovedati, pripovedujejo. Ne glede na to se strinjajo, je dober poslovnež.”

Kaj je dobro poslovanje v medijih, je vprašanje, na katerega niti  približno  ni znal odgovoriti bivši lastnik Dela Pivovarna Laško z Boškom Šrotom, ki je naredil toliko kriminalnih dejanj, da se jih ne da našteti. Časopisu Delo pa je z od njega zahtevanim jemanjem visokih bančnih kreditov za svoje potrebe, ne pa za razvoj Dela, povzročil nepopravljivo in trajno škodo, o čemer Delo samo ni smelo nikoli pisati, tako kot ne bo smelo pisati o svojem novem lastniku.

Novi lastnik Stojan Petrič ima predvsem cilj ustvariti dobiček na račun zmanjšanja novinarskega kadra in posledično osiromašenja v časopisu izraženih vsebin ter ukinjanja vsega, kar ni takoj in čisto rentabilno, o čemer govori s prvim januarjem ukinitev mesečnika Delo de Facto in s tem v smeti vrženih 2400 naročnikov, zgodaj spomladi pa sledi še ukinitev Pogledov, torej obeh publikacij zahtevnejših vsebin.

Stojan Petrič praktično ne pozna nobenega Delovega novinarja in ga to niti ne moti, saj je lastnik in potemtakem s svojim premoženjem lahko prosto razpolaga. V zelo kratkem času mu je uspelo preregistrirati Delo in s tem pripraviti zakonsko podlago za odpuščanje novinarjev in drugih zaposlenih, za kar bo izkoristil kar notranje sile v hiši v obliki predsednice uprave, odgovorne urednice in uredniškega kolegija. Oni bodo pridni ter poslušni, ohranili bodo nadpovprečno visoke plače in se jim ne bo nič zgodilo… Tlačili bodo navzdol, morda celo sposobnejše od njih. Uprava Dela je uvedla obvezno novinarsko normo 1300 vrstic na mesec (več kot 43 objavljenih strani), sledi žigosanje prisotnosti na delu v sami hiši Delo; novinarji bodo v službi le tedaj, ko bodo sedeli za računalnikom! Že sedaj se morajo na list papirja vpisati, kdaj so prišli “v službo” in kdaj odšli.

Mi pa bomo dodajali seznam odpuščenih ali na cesto  vrženih novinarskih kolegov: Miha Rubin (dopisništvo Maribor), Mateja Celin (koroško dopisništvo), Barbara Primc in Sebastijan Ozmec (Delo in Dom), Katerina Vidner Ferkov (Delo), Erika Repovž (gospodarska redakcija), Ljubo Vukelič (uredništvo fotografije), Jelka Šutej Adamič in Maja Megla (kulturna redakcija). Tu ne omenjam odpuščenih pogodbenih sodelavcev, na hitro upokojenih novinarjev (Milan Vogel, Slavko Pezdir, Marijan Zlobec, Gregor Pucelj…) in tistih, ki so spričo nevzdržnih razmer ali ponižanj dali odpoved sami (kot Peter Kolšek, ki je bil kot urednik Književnih listov degradiran v navadnega novinarja, dokler ni odšel na Zavod in tam dobival minimalni prispevek do upokojitve).

Pogoji za razvoj “neodvisnega in raziskovalnega novinarstva” se na Delu uresničujejo z bliskovito naglico, a le z eno napako; Stojan Petrič je vstopil na ljubljanskem peronu na napačen vlak (kar mimo grede rečeno spričo katastrofalnih razmer na Slovenskih železnicah niti ni presenetjivo). In ker je na njem zaspal, ne ve, da ga pelje v nasprotno smer!

Zakaj se na Delu že širi glas, da želi z Delom predvsem ustvariti milijon dobička zase? Najbrž je že izračunal, za koliko se mora za dosego tega cilja zmanjšati število vseh zaposlenih. Pozablja pa, da je branje in kupovanje Dela prostovoljno!

In ker je danes državni praznik enotnosti in samostojnosti, naj se spomnim, da sem pozno zvečer, tam okrog polnoči, na dan plebiscita prišel v Centralno redakcijo Dela. Prišel je slavni fotoreporter in urednik Joco Žnidaršič in prepeval Slovenec sem, bil je tam še odgovorni urednik Dela Tit Doberšek. Vprašal sem ga, kolikšna bo jutrišnja naklada Dela. Odgovoril mi je da sto tisoč. Dejal sem mu, naj jo zviša na 110 tisoč. Izgovarjal se je, da je naročilo v tiskarno že bilo poslano. Rekel sem mu, naj telefonira v rotacijo in tako se je zgodilo. Naslednji dan je bilo Delo razprodano.

Stojan Petrič, kaj boste vi konkretno naredilo, da bo Delo še kdaj v življenju imelo 110 tisoč naklade in bilo razprodano?!

Marijan Zlobec

One thought on “Si je Stojan Petrič prišel na Delo polnit žepe ?

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava /  Spremeni )

Google photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google računom. Odjava /  Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava /  Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava /  Spremeni )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.