Damjanovič za tožbe porabil že 13.400 EUR denarja SF

Kriminalka, groteska, farsa, parodija, zloraba položaja in še bi lahko naštevali, kaj vse se dogaja v Slovenski filharmoniji, kot se ni od njene ustanovitve leta 1908 vse do danes. Očitno se nič ne bo končala tako zlepa, nalahko ali elegantno, kaj šele umetniško in estetsko, kot bi se za ustanovo spodobilo.

20141001_damjanovic

Damjan Damjanovič, foto Radio KAOS

Spodobnosti, se zdi, že nekaj mesecev ni več. Težava je med drugim v tem, da vsakdo misli zase, da ima prav in je posledično spodoben, “ostali” ali “drugi”, pa ne.

Potem ko sem tu objavil zadnja dva članka o Damjanu Damjanoviču in Urošu Lajovicu, sem dobil še podatek, kaj se dogaja glede Damjanovičevih tožb po finančni plati. To je: kdo vse te tožbe financira.

Pričakovali bi, da če nekoga toži direktor Slovenske filharmonije Damjan Damjanovič, da to plačuje iz svojega ali lastnega žepa. Če pa temu ni tako, bi predpostavljal, da se o tem odloča v Svetu javnega zavoda SF, z razpravo in glasovanjem vseh članov, z javnosti dostopnim zapisnikom in sklepi ter s tem sprejemom odgovornosti za trošenje državnega denarja v korist odvetnikov in sodišč, ne pa umetniške dejavnosti in umetniških programov, saj je več kot očitno, da nekdo ne more odločati sam o sebi na tuj račun, če to ne spada v vsebino pogodbe o zaposlitvi, razen če je stoodstotni lastnik podjetja. Pa še on ali tak se posvetuje v svojem vodstvenem kolegiju.

Da ne zavlačujem: po objavljenih podatkih je Damjan Damjanovič za osebne tožbe porabil že 13.400 EUR denarja Slovenske filharmonije. Za specifikacijo, ali so to osebne ali filharmonične tožbe, bo spet šlo kup denarja. V Slovenski filharmoniji očitno nimajo nobenega pravnika, ki bi kaj znal, na čelu seveda z direktorjem, ki očitno nima pravih šol za vodenje SF.

“Slovenska filharmonija je bila ustanovljena z namenom, da poveže vrhunske glasbenike v orkester, ki bo zagotavljal “vrhunska umetniška doživetja.” Presojo, koliko je tega v času, ko je direktor Damjanovič za “šefa dirigenta” nastavil gospoda Lajovica, prepuščamo strokovnjakom in kvalificirani glasbeni kritiki. Nekaj od tega je bilo prebrati tudi v Delu. A ni nobenega dvoma, da bi moral pogoje za “vrhunska umetniška doživetja” zagotavljati direktor Damjanovič, ki se, namesto uresničevanja poslanstva filharmonije, ukvarja z vlaganjem tožb proti Ministrstvu za kulturo in mu preprečuje, da bi opravilo revizijo poslovanja Slovenske filharmonije. Namesto da bi vse sile usmeril v razreševanje konflikta med “šefom dirigentom” in orkestrom, poskuša na sodišču dokazovati nezakonitost novoletne stavke. Od decembra lani do začetka februarja je Slovenska filharmonija odvetnici Maši Podkonjak Korošec, ki je vložila tožbo o nezakonitosti stavke, nakazala 13.400 evrov.
Za gostovanja pa praktično nikoli ni denarja, čeprav so za umetniško rast orkestra ključna. Čigav interes uresničuje direktor Damjanovič, ko se poskuša z dokazovanjem nezakonitosti stavke obdržati na položaju? Interesa filharmonikov, da zagotavljajo vrhunska umetniška doživetja, zagotovo ne! Direktor filharmonije je jedro problema, direktor filharmonije je tisti, ki je v ospredje postavil izključno svoj interes, da ostane na položaju, in prav to grobo uveljavljanje izključno osebnega interesa ogroža položaj članov orkestra, ker ogroža ugled in s tem prihodnost Slovenske filharmonije. ” (iz spletne strani SVIZ, objavljeno 15. februarja 2017).

Marijan Zlobec

3 thoughts on “Damjanovič za tožbe porabil že 13.400 EUR denarja SF

  1. Že od daleč vidi, da gre pri celi stvari zgolj za politično rušenje direktorja SF. Damjan Damjanovič je legitimni direktor SF, ki je za dirigenta izbral Uroša Lajovica. Če komu ni všeč, kam ga je posedel maestro Lajovic, lahko gre. Ker so vsi tako odlični glasbeniki, bodo najbrž z lahkoto dobili novo zaposlitev, če pa ne, lahko najdejo drugo delo. Koliko inženirjev in ekonomistov danes vozi taksi ali prodaja burek…

    Všeč mi je

  2. Glede denarja za tožbe.
    Problem bo šele, če bi Damjanovič iztožene stroške pobasal v žep!
    Zaenkrat še ni nič narobe.

    Vsak član orkestra mora že po definiciji igrati, kot mu rečejo. Lahko pa tudi odide. Ima vso svobodo.

    Všeč mi je

  3. Zabavajo se za naš denar. Plačo itak dobijo, ne glede na to, kako igrajo in kam gredo na turneje. Za gostovanje/turneje moraš bit dober in ne obratno. Če bi energijo vložili v vaje, namesto v zdrahe, bi bilo bolje.

    Če se dunajski orkester sam financira, ni razloga, da bi mi – davkoplačevalci plačevali to zafrkancijo. Naj igrajo na pogrebih in svatbah ali pa na Tromostovju, kot tisti bolgarski svirači, in spoznali bodo, kako težko se denar zasluži.

    Socializem, napuh in zaplankanost.

    Všeč mi je

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava /  Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava /  Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava /  Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava /  Spremeni )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.