Il terzo suono med pričakovanjem in skromnostjo

Koncert ansambla Il terzo suono na 67. Ljubljana Festivalu v prepolnem Peklenskem dvorišču Križank je reklamiral več, kot smo umetniškega na koncu dobili. Trije veliki skladatelji, ki so bili tokrat na programu: Tartini, Vivaldi in Telemann so vsekakor veliko večji, kot smo jih doživljali sinoči. In to vsi povrsti in v vseh delih.

T 3IMG_1284.jpg

Il terzo suono, foto Marijan Zlobec

Nekaj je bilo strukturno narobe, da se nobena kompozicija ni izšla ali pokazala kot nekaj vrhunsega, kar bi nas napolnilo in nam pokazalo tristoletni glasbeni razvojni lok, ki bi moral s svojo tedanjo vsebino prepričati tudi današnji svet.

T 6IMG_1334.jpg

Jasna Nadles

Če bi rekel, da je bila lutnja v programskem kontekstu zgolj spremljevalni, ne pa izvorni inštrument, da je violinist ves večer bolj žagal kot vrhunsko igtal, potem imamo že pol vprašanj manj, torej ostaneta še dve, to pa sta ustanovitelj ansambla, flavtistka Jasna Nadles in violončelist Milan Vrsajkov, ki sta bila najboljša, najbolje pripravljena, koncertno razpoložena in sta si zelo prizadevala, da bi koncert uspel.

T 3IMG_1330.jpg

Ivano Zanenghi

Vse se je zdelo pripravljeno, seveda z njihove strani, nekako z levo roko, tako da bi se lahko vprašal, kaj vrhunskega so glasbeniki počeli drugje, da so jih opazili.

T IMG_1296.jpg

Gianpiero Zanocco

Manjkal je skupni izpovedni koncept, glasbeno soglasje, upoštevanje celote in delov tako, da se ujemajo, ne pa bolj po svoje razhajajo.

Glavni moteči glasbenik je bil violinist, ki igra na baročno violino precej po svoje, a hkrati tako, da bolj moti kot vodi izvedbo z lepim tonom in odlično violinsko tehniko. Pri njem smo pogrešali oboje ali vse.

T 4IMG_1280.jpg

Milan Vrsajkov

Kaj pravzaprav pomeni Terzo suono ? Dobesedno tretji zvok ali v prenesenem smislu tretji glas, v najbolj prenesenem pa italijanska nogometna C liga. Občinstvo je bilo nekoliko zbegano, pričakovalo je nekaj, kar bi ga navdušilo. Morda je bila najboljša zadnja Telemannova Trio sonata (za štiri; še z lutnjo kot “dodatek”); z bolj “domačijskim” ali kar družinskim dodatkom.

Marijan Zlobec

One thought on “Il terzo suono med pričakovanjem in skromnostjo

  1. Čas kislih kumaric ali doba kislih časnikarskih obrazov, kadar “dopustujejo”? – Marijan Zlobec si kot publicist, kritik, glasbeni izvedenec zasluži – nagrado za neutrudljivo delo.

    Vladimir Gajšek, književnik, novinmar, nevladni diplomat

    Všeč mi je

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava /  Spremeni )

Google photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google računom. Odjava /  Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava /  Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava /  Spremeni )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.